Doriți să radeți 9 ani din vârsta biologică?

Înainte de a ajunge la importanța ciclismului in starea sanatatii, trebuie să înțelegem diferența dintre vârsta cronologică și vârsta biologică. Vârsta dvs. cronologică este vârsta dvs. în ani, zile și minute de la momentul nașterii. În timp ce toți oamenii îmbătrânesc cronologic la aceeași rată, trupurile noastre evoluează pe un ceas biologic separat, ceea ce înseamnă că trupurile a două persoane la vârsta cronologică de 50, ar putea avea vârste biologice semnificativ diferite.

Puteti face un test pentru aflarea varstei biologice pe acest site : https://growyouthful.com/gettestinfo.php?testtype=quizb Sigur nu este un test foarte exact dar din intrebari cred ca va puteti da si singur seama cam pe unde va aflati si ce ar trebui sa faceti pentru a reduce varsta biologica.

Vârsta și corpul

Să începem cu o sinceritate brutală: pe măsură ce îmbătrâniți, veți experimenta o scădere constantă a capacității maxime de exercițiu. În plus, capacitatea dvs. de a vă recupera rapid după perioadele prelungite sau dure de antrenament va scădea. Motivul acestui declin se datorează în principal unei mase musculare reduse și scăderii funcției cardio-respiratorii (inimă, plămân și sistem circulator). Știm că acest lucru este adevărat deoarece, de-a lungul anilor, numeroase studii au arătat că vârful biologic / fizic este, de obicei, atins între 20 și 35 de ani.
După această vârstă, activitatea fizică scade cu o acumulare tipică de 5-10 kg de grăsime corporală – un declin care continuă să îmbătrânească.
Pulsul maxim al inimii scade pe măsură ce îmbătrâniți și (datorită acestui fapt) capacitatea de absorbție a oxigenului scade cu aproximativ un procent pe an (deși acest declin poate fi determinat de o pregătire regulată, după cum vom vedea mai târziu).
Absorbția maximă a oxigenului este crucială pentru că, în cele din urmă, toată energia dvs. musculară este derivată prin combinarea combustibilului muscular (grăsimi, carbohidrați) cu oxigen – cu cât mai repede puteți transporta și utiliza oxigenul în mușchi, cu atât mai rapid și mai mult veți putea păstra pedalele !

Masa fibrelor musculare rapide (necesare pentru a produce energie în timpul exercițiilor de intensitate ridicată) este cea mai mare în jurul vârstei de 30 de ani, dupa care studiile au arătat o scădere a puterii de trei procente pe an pentru femei si cu un procent pe an pentru bărbați.

Vestea bună
La prima vedere, acest articol pare deprimant. Cu toate acestea, nu există niciun motiv să vă schimbați pantofii de bicicletă pentru o pipă și papuci de casă, tocmai pentru că, prin abordarea corectă există șanse nu numai să vă mențineți performanța pe bicicletă pe măsură ce îmbătrâniți, ci chiar să o creșteți! Și asta pentru că aceste scăderi cauzate de vârstă se referă invariabil la “capacitatea maximă de exercițiu”, mai degrabă decât la nivelul actual de fitness.
Deci, dacă nu vă pregătiți deja la capacitatea de vârf absolută și ați atins deja nivelul maxim posibil de fitness, ceea ce este puțin probabil, există șanse ca, odată cu antrenamente potrivite, să puteți câștiga în mod constant mai multă capacitate de pedalat decât vă fură timpul. Pe scurt, ați putea fi mai rapid anul viitor decât în ​​acest an!
Există mai multe vesti bune, deoarece studiile au arătat că influienta vârstei în ritmul cardiac maxim este mai mică la sportivi și că persoanele în vârstă care se antrenează viguros vor avea probabil aceleași beneficii relative ca și cei mai tineri.
În plus, alți factori pot funcționa în favoarea ta. De exemplu, cu câțiva ani de experiență, cicliștii mai în vârstă au mai multe șanse să se antreneze “inteligent” – prin adoptarea unei abordări mai științifice pentru a maximiza performanța și recuperarea.

Cicliștii mai în vârstă, de asemenea, tind să fie mai buni la înțelegerea propriilor răspunsuri ale corpului la solicitarile fizice. Astfel ei ajung sa se poata antrena mai bine prin programe adaptate corpului lor. Folosind mai bine ceea ce aveți, puteti parcurge un drum mai lung și puteti să vă îmbunătățiți performanțele de ciclism în timp ce anii trec.

Cercetările noi indică faptul că cicliștii mai în vârstă au și mai multe motive să fie veseli pentru că un studiu recent australian sugerează că declinul performanțelor fizice legate de vârstă nu este o problemă asa cum am crezut initial, mai ales atunci când vine vorba de performanța aerobă.
Un grup de 173 de cicliști profesionisti au fost testați pentru performanțe maxime în ciclism cu scopul de a urmări schimbări legate de vârstă în performanță. Aceste teste au inclus un test de putere de 10 secunde pentru măsurarea puterii anaerobe de vârf, un test mai lung de 30 de secunde pentru a măsura capacitatea anaerobă și un test extins, incremental pentru oboseala voluntară pentru a determina puterea aerobă de vârf.
După cum era de așteptat, s-au înregistrat scăderi semnificative ale performanței anaerobe cu îmbătrânirea; puterea de vârf a scăzut la o rată medie de 8,1 % pe deceniu, în timp ce capacitatea anaerobă a scăzut la o rată foarte asemănătoare de 8,0 % pe deceniu. Fascinant, totuși, puterea aerobă de vârf abia se schimbă odată cu vârsta. Deși cercetarea a înregistrat o scădere ușoară de 1,8 % pe deceniu, acest declin apoate fi considerat nesemnificativ. Acest lucru este bine, mai ales dacă sunteți pregătit să treceți la distanțe mai mari (caz în care puterea aerobă este mai importantă), pe măsură ce îmbătrâniți. Cu toate acestea, studiul sugerează că pentru cicliștii mai în vârstă care doresc să mențină performanța pe o anumită distanță, formarea intensă anaerobă (de exemplu, intervalele) devine din ce în ce mai importantă pe măsură ce anii trec.

Nu încetiniți

Cicliștii mai în vârstă care preferă să-și petreacă weekend-urile pe biciclete, mai degrabă decât în ​​jurul centre de grădină, au multe de spus. Nu puteți inversa săgeata timpului, dar prin consecventă și inteligentă puteți să minimalizați efectele acestuia, permițându-vă să vă mențineți sau chiar să câștigați capacitatea de ciclism chiar daca anii trec!

About Author

nicubarbu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *